Borstverkleining

Maak nu een afspraak
Stuur ons een mail

Consultatie

U heeft altijd eerst een gesprek met de plastisch chirurg die later uw behandeling zal uitvoeren. Naar onze mening kan alleen de arts, die de verantwoordelijkheid voor de ingreep draagt, u het allerbeste advies geven. Daarom krijgt u alle gelegenheid om uw wensen en verwachtingen te uiten. Neem gerust een vragenlijstje mee en maak aantekeningen van wat er wordt besproken. Het is essentieel dat u alle informatie krijgt die u nodig hebt. Belangrijk is ook dat u eventueel medicijngebruik meldt bij de behandelend arts. De chirurg zal u medisch onderzoeken en daarna eventueel een ingreep of procedure op maat voorstellen. U hoort wat u precies van de ingreep en/of narcose mag verwachten.

Algemene info rond de ingreep

De dag van de ingreep

Meestal gebeurt de ingreep onder een lichte narcose waarvoor u 4 uur nuchter (vast en vloeibaar) moet zijn (uitz. locale verdoving). Draag comfortabele kledij en gebruik geen cosmetica of nagellak i.v.m. zuurstofmonitoring gedurende de narcose. Meestal vraagt men u een half uur voor de ingreep aanwezig te zijn. Als u rookt is het verstandig in ieder geval tijdelijk te stoppen omdat littekenweefsel bij niet-roken sneller herstelt en u minder kans hebt op complicaties.

Eenmaal de beslissing tot operatie is genomen zal men u vragen om kort voor de ingreep een medische vragenlijst en informed consent of behandelovereenkomst in te vullen en ondertekenen. Alle medische informatie en eventuele risico’s worden in de behandelovereenkomst besproken.

De verdoving

De ingreep gebeurt altijd onder de supervisie van een erkend anesthesist. Meestal gaat het om een sedatie in combinatie met lokale verdoving (nadat u slaapt). U voelt niks, heeft geen pijn, maar herstelt meestal heel snel na deze lichte narcose. Soms volstaat een locale verdoving vb. littekencorrectie of moedervlek.

Na de operatie

Na een operatieve ingreep blijft u meestal ongeveer nog 3 à 4 uur in de kliniek. De verpleegkundige zal u hierin adviseren en eventueel pijnstilling via het infuus toedienen. Zorg er voor dat iemand u ophaalt en veilig thuis brengt.

Risico’s

Elke medische ingreep brengt risico’s met zich mee. Infectierisico ligt meestal rond de 0,7-1% en is dus vrij laag. Informatie over specifieke risico’s van bepaalde ingrepen geeft de chirurg tijdens het consult en vindt u in de betreffende infofolder. Meestal gaat het om laag- risico-operaties maar dit betekent niet nulrisico, zelfs niet in ervaren handen.

Koorts, rillingen en/of roodheid gepaard met warmte ter hoogte van de wond kunnen wijzen op infectie (voornamelijk 4e-10e dag na de ingreep). Contacteer in dit geval uw chirurg!

Maak snel een afspraak in onze kliniek. We helpen u maar al te graag verder!
Techniek
Duurtijd
2 uur
Pijn (schaal 1/10)
Hersteltijd
3 weken
Resultaat
Onmiddellijk (eindresultaat na 6 maanden)
Prijs
Na consultatie

Laat je gratis begeleiden

Zit je nog met vragen of wil je graag een behandeling inboeken?

Laat eenvoudig je gegevens na en Ellen helpt je zo spoedig mogelijk verder.