Armlift

Maak nu een afspraak
Stuur ons een mail

Met het ouder worden, verliest de huid haar elasticiteit. Dit kan soms ook na extreem vermageren of zelfs na een zwangerschap. Het gevolg is  overtollige en verslapte huid aan de achterkant van de bovenarmen. Sporten kan de armen er weer steviger doen uitzien, maar de verslapping van de huid zal hierdoor niet verbeteren.

Meestal is de enige oplossing de overtollige huid wegnemen en een liftend effect te creëren ter hoogte van de resterende huid.

Soms wordt eerst een liposuctie verricht. De ingreep gebeurt onder een algemene verdoving. Bij een armlift loopt het litteken  van de oksel tot aan de elleboog en bevindt zich aan de binnenkant van de bovenarm.  Bij een mini-armlift wordt een croissant-vormige hoeveelheid huid weggesneden en blijft het litteken beperkt tot de oksel.  Het effect  is natuurlijk wel minder als bij de echte armlift. Met onderhuidse draad wordt de wonde gesloten. Vaak blijft er een drain ( een dun buisje om eventuele bloedstolseltjes en wondvocht te verwijderen) gedurende 1 dag.

Er is weinig postoperatieve pijn. De wonde moet goed proper gehouden worden (douche, onsmetting) gezien de oksel vaak wondproblemen geeft (door het zweet en de voortdurende beweging).

Dit is een ingreep waar zeer veel vraag naar is maar waarbij veel patiënten afhaken als ze horen over de littekens. De littekens vervagen maar blijven toch zichtbaar op de arm.

Maak snel een afspraak in onze kliniek. We helpen u maar al te graag verder!
Techniek
Duurtijd
90 - 120 minuten
Pijn (schaal 1/10)
Hersteltijd
4 weken
Resultaat
Na 2 weken
Prijs
Na consultatie

Laat je gratis begeleiden

Zit je nog met vragen of wil je graag een behandeling inboeken?

Laat eenvoudig je gegevens na en Ellen helpt je zo spoedig mogelijk verder.