Rhinoplastie

Maak nu een afspraak
Stuur ons een mail

Rhinoplastie of neuscorrectie is een vormverbeterende ingreep aan de neus omwille van esthetische klachten of omwille van functionele klachten. De neuscorrectie wordt steeds gedaan onder algehele narcose.

Als u moeilijk door uw neus ademt, als gevolg van een scheefstaand neustussenschot, dan kan dit meteen tijdens de operatie worden verholpen. De littekens bevinden zich binnen in de neus of in de huid aan de onderzijde van het neustussenschot.

Na de operatie wordt een inwendig verband (neustampon) aangelegd, alsook een uitwendig verband van pleister of gipskalk. De tampon wordt na twee dagen verwijderd. Dat kunt u eventueel ook zelf doen. Het uitwendige verband wordt na één week verwijderd.

U kunt na de operatie wat ongemak hebben, maar er is zelden sprake van pijn. In de eerste week is het grootste deel van de zwelling en de eventuele blauwe verkleuringen van oogleden en wangen al verdwenen. Na het verwijderen van het uitwendig verband is de neus stijf, gezwollen en (on)gevoelig. Na zes tot twaalf maanden heeft uw neus het normale gevoel en de normale beweeglijkheid terug. Dit is het teken dat de inwendige genezing voltooid is.

Beperkingen

Nabloeding uit de neus is relatief zelden voorkomend. Eventuele infecties worden behandeld met behulp van antibiotica. Na een rhinoplastie of neuscorrectie blijft de reuk onaangetast. Wel kan uw neus nog lange tijd gezwollen en gevoelig blijven bij aanraking. Het eindresultaat is pas na een jaar goed te beoordelen.

De eerste zes weken na de operatie is sporten uit den boze en het is van belang om niet krachtig de neus te snuiten of te niezen. Als brildrager mag u de eerste tijd ook geen bril met zwaar montuur opzetten. Ook moet u er op letten dat u uw hoofd niet lager brengt dan uw hart omdat anders te veel bloed naar uw neus stroomt, wat een bloeding of zwelling kan veroorzaken.

Maak snel een afspraak in onze kliniek. We helpen u maar al te graag verder!
Techniek
Duurtijd
2 uur
Pijn (schaal 1/10)
Hersteltijd
2 tot 3 weken
Resultaat
Onmiddellijk. Definitief resultaat na 1 jaar
Prijs
Na consultatie

Laat je gratis begeleiden

Zit je nog met vragen of wil je graag een behandeling inboeken?

Laat eenvoudig je gegevens na en Ellen helpt je zo spoedig mogelijk verder.